Danmarks mest filminteresserede børn mellem 11 og 13 år har i løbet af året ansøgt om en plads i den jury, der skal kåre vinderen af ‘Nordisk Film Fondens Bedste Børnefilm’. De sendte alle deres bedste filmanmeldelser ind til BUSTER, og vi udvalgte de børn, der havde sendt os de sjoveste, klogeste og mest kreative besvarelser, som medlemmer af vores jury i år.
Valget er faldet på Christina Åkerman Nielse, Olga Randløv-Decitre, Liv Burmeister og Oskar Becher Trier, der nu skal finde vinderen af ‘Nordisk Film Fondens Bedste Børnefilm’.
Oskar tænker meget på medier, filosofi, kultur, og hvad der gør os til hele mennesker. Derudover er han vild med film, graphic novels, tegneserier og manga, og drømmer om at arbejde inden for journalistik.
Christina bor i Valby. Ud over at være vild med film elsker hun at bage og er god til at skrive historier. Christina er født med anmeldergenet – når hun har læst en bog eller set en film laver hun en lille anmeldelse inde i hovedet.
Olga kan både tale dansk, tysk, fransk og engelsk. Ud over at være god til sprog, har hun mange interesser – Olga går til teater, spiller badminton og elsker at lave film selv. Faktisk har hun vundet en konkurrence med en af sine film.
Liv er en vaskeægte bogorm og kloge-Åge, der ved det hele i skolen. Og selv om hun siger, at hun er dårlig til at holde på hemmeligheder, synes hun selv, at hun er ret sød.
‘Girl Asleep’ af Rosemary Myers (Australien)‘Mune’ af Alexandre Heboyan og Benoît Philippon (Frankrig)‘På toppen af verden’ af Rémi Chayé (Frankrig)‘Mit liv som squash’ af Claude Barras (Schweiz/Frankrig)‘6.A’ af Peter Modestij (Sverige)‘Enklave’ af Goran Radovanovic (Tyskland)‘Pigen, moderen og dæmonerne’ af Suzanne Osten (Sverige)‘Girls Lost’ af Alexandra-Therese Keining (Sverige)‘Little Men’ af Ira Sachs (USA)‘Microbe & Gasoline’ af Michel Gondry (Frankrig)
Køb en workshop
Kontakt lotte@cphdox.dk for at tilmelde dig og din klasse. Ved tilmedling aftaler vi hvor og hvornår vi afholder workshoppen.
Pris: 1250 kr. inklusiv moms
Om 'Dokumentarlaboratoriet'
Anbefales for: 5.-10. klasse
Fag: Dansk, Samfundsfag, Filmkundskab, IT og Medier, Understøttende undervisning
Temaer: Dokumentar, Filmiske virkemidler, Filmisk fortælling, Alternativt læringsrum, Fællesskab, Digital Dannelse, Digital Trivsel